Til sommer sker det igen. Tusindårsskoven i Odense bliver til en festivalplads for Tinderbox. Efterhånden er det blevet til en sommerbebuder i Odense. For mange studerende er det starten på ferie og optakt til Roskilde Festival.

Som vi rykker os nærmere sommeren, rykker vi os også nærmere festivalperioden i Odense. Som én i rækken af mange H.C. Andersen-inspirerede festivaler står Tinderbox. Sidste år deltog 40.000 mennesker i festivalen, herunder et hav af frivillige. I år er der ikke ændret væsentligt ved opskriften. Det bliver stort, der kommer mange store navne, og mange af Odenses studerende kommer til at varetage servicefagene på pladsen.

Selvom jungletrommerne lyder på, at der er justeret ned for ambitionerne, og at det på ingen måde bliver lige så stort, som det plejer, så bærer programmet ikke videre præg af dette. På plakaten er mange internationale navne og et bredt repertoire for ung såvel som gammel, flipper såvel som punker.

Alt det der ikke er musik

Selvom musikken er et centralt element i en tredages festival, sker der også meget ved siden af. Tinderbox afholder selv et mini-triathlon, hvor festivaldeltagerne får lov til at konkurrere om en partoutbillet til 2018.

Festivalen har desuden sikret sig samarbejder med flere eksterne partnere. For eksempel har Røde Kors fået lov til at opstille pantbeholdere. På den måde forsøger man både at sikre en mindre miljøbelastning, og der gives penge til velgørende formål.

Generelt har Tinderbox lagt en velgørende linje i år. Som optakt til selve festivalen afholdes en golfturnering, Tinderbox Charity Challenge. Her samarbejder man med Agger Foundation, som er en velgørende fond startet af fodboldspiller Daniel Agger.

“Tinderbox er blevet en succes på baggrund af den store opbakning i Odense og på Fyn, og vi vil gerne gengælde. Vi ser meget frem til samarbejdet med Agger Foundation, hvor overskuddet fra vores golfturnering vil være med til at støtte Red Barnets projekter i Odense og på Fyn,” forklarer Brian Nielsen, festivalchef for Tinderbox.

Sælgeren kommer gratis med

Tinderbox har i år et ambassadørprogram. I korte træk går det ud på, at hvis du overtaler dine venner til at købe billetten igennem dig, så får de to øl. Når du så har solgt seks billetter på denne måde, får du din egen gratis. Jo mere du sælger herefter des bedre for dig. Hvis du er god til at rekruttere folk, er det altså en nem måde at få betalt din billet på.

Det behøver altså ikke koste noget at komme med. Hvis man er en snedig sælger eller en munter bartender, er der altid plads. Hvis ikke kan man altid betale, eller bare følge med på #TB17.

The following two tabs change content below.

Frederik Mark Højsager

Redaktør af RUST
Redaktør ved RUST, Stud. Med ved SDU. Ud over mit virke på RUST arbejder jeg studenter- og sundhedspolitisk for IMCC og FADL og er freelance skribent på månedsmagasinet Sund&Hed.

Nyeste indlæg af Frederik Mark Højsager (se alle)